SMOG-1 2016/2017 tavaszi félév összefoglaló

A tavaszi félév során tovább haladtunk a SMOG-1 fejlesztésével és a földi állomás üzemeltetésével.

SMOG-1 földi állomás

Az antenna-oszlop tetejére felkerült a javított forgató és elkezdtük automatikus üzem--módban követni a KKS-1 japán műholdat. Minden, az állomásról látható pálya szakaszt követünk.Ezzel egy időben a honlapon egy websdr segítségével lehet nyomon követni a KKS-1 által leküldött morze adást.

Az állomás automata üzemét Dudás Levente bemutatta az egyik megbeszélésen.Továbbá egy általunk kb. 10 km-re felhelyezett jeladó működését is demonstrálta. Ezen ismert teljesítményű jeladó feladata, hogy az antenna irány pontosságát és -karakterisztikáját ellenőrizni tudjuk.

A 4,5 m antenna jelenleg egy javított Spid BigRas-hr forgatóval üzemel. Ezt szeretnénk az ősz folyamán leváltani egy nagyobb teljesítményű és pontosabb forgatóra.

SMOG-1 műhold

A műhold antenna nyitását sikeresen leteszteltük akkumulátorról és a napelemek által feltöltött kondenzátorok segítségével is.

A napelemek alá FR-4-es nyáklemezekbe az UniPCB Kft. segítségével sikeresen beágyaztuk a mágneses fékező anyagokat rövidre zárt tekercsekkel együtt. Ezen fékező lemezek pontos hatását elkezdtük szimulálni.

A Kovács Róbert és Józsa Viktor beszámolt, hogy a hőtani szimulációba az abszorpciós és emissziós tényezőket, továbbá az egyes alrendszerek tömegeit viszik be, ezzel pontosítva a szimuláció által szolgáltatott adatokat.

Géczy Gábor Hollandiában tartott előadást a SMOG-1-ről, melyről az alábbi honlap-címen már beszámoltunk: Delft PocketQube konferencia.

Géczy Gábor, Hödl Emil Viktor közreműködésével, Hirn Attila szakmai segítségével a KFKI-ban a totáldózis mérő karakterisztikáját hitelesítették.

Elkészült a dedikált SMOG-1 vevő első példány nyáklemezenék nyomtatása.

Kristóf Timur hosszas betegség után újra halad a fedélzeti számítógép programozásával.

Nyár folyamán a műhold kvalifikációs példányának összeszerelése és minden szükséges teszt végrehajtása esedékes, és ezek alapján a nyár végére a repülő példány elkészítése várható.

Jelenleg a Föld körüli pályára jutás dátuma ismeretlen, az olasz GAUSS Team információi alapján legkorábban 2018-ban lehet...

Budapest 2017. június 5.

Hödl Emil Viktor