A mostani megbeszélésen sokat haladtunk a jövőbeni tesztek és az irányított leszállás tervezésével.
A megbeszélés a majdani kísérő tanár kiválasztási szempontjainak végigvételével kezdődött.
A legfontosabb szempont, hogy jól beszéljen angolul, továbbá a CanSat feladatot és szabályokat kellő mértékben meg tudja érteni. Jelenleg a fizikatanár és az osztályfőnök esélyes a pozícióra, ha valamilyen oknál fogva egyik tanár sem tudja elvállalni a feladatot, akkor Dudás Levente örömmel vállalja.
A következő téma az ejtőernyő, amelynek a rakétából való kibocsátás után, zuhanás közben le kell fékeznie a CanSat-et 8-10 méter/másodperces sebességre. Az ejtőernyő vagy sajátkészítésű vagy kész konstrukció lesz. Az ejtőernyő tervezésről Józsa Viktor adott tanácsokat Illyés Andrásnak még a megbeszélés előtt.
Az ejtőernyőt tesztelni is kell majd nagyobb magasságokban is, ezért meghívtuk Vásárhelyi Gábort az ELTE Biológiai Fizika Tanszékről, aki többek között drónokkal foglalkozik. A drónos reptetés az ejtőernyő kipróbálásán túl, a CanSat esés közbeni illetve földet éréskori viselkedésének tanulmányozására is jó.
Gábor javaslata szerint a 300-350 gramm tömegű CanSat-et 100 m magasra vinné fel a drón és onnan ejtené le. Azért ezt a magasságot választottuk, mert ennél magasabbra repüléskor komolyabb engedélyek kellenek. Emelkedéskor az ejtőernyő és a CanSat egy műanyag szállal lenne a drónhoz rögzítve, amit egy elektronikusan vezérelhető tűzijáték gyújtó égetne el a kívánt magasságban távirányítással.
Dudás Levente ajánlásainak megfelelő beszereztük a legtöbb érzékelőt, illetve IC-t, melyekre a CanSat-hez szükség lesz. Egyedül a CSS811-et nem sikerült beszerezni, mivel azt csak fejlesztő panelen adják. Tomka Benedek a megbeszélés után elküldi az anyaglistát.
Dessewffy Domonkos a hétvége folyamán a meglévő kapcsolási rajzok alapján – és Dudás Levente tanácsait követve – elkészíti a NYÁK-terveket. Így még a hosszú hétvége előtt gyártásba kerülhetnek a panelek, amik így március 22-ig elkészülhetnek.
Levente elmondta véleményét az antenna-konstrukcióról. A GPS antenna helye adott az a CanSat tetején lesz. A kommunikációs antenna elhelyezése problémásabb. Az előírások alapján a CanSat fölött és alatt összesen 4,5 cm hely használható az ejtőernyőnek és antennának. Ez a hely remélhetőleg elegendő, a feladat az antenna elhelyezése, hogy kialakuljon a megfelelő sugárzási karakterisztika, amivel biztosítható a telemetria adatok vétele.
Március 10-én, szombaton Illyés András a GAMF Járműtechnolgóiai Karának oktatóival találkozik, hogy tanácsokat kapjon a tokozás megtervezésével kapcsolatban. Ez valószínűleg üvegszálas szövetből fog készülni a korábban tervezett szénszálas helyett, mivel az a rádió szempontjából nem volna átlátszó. Az itteni segítőink járatosak a modellrepülésben is, így valószínűleg az irányított leszállással kapcsolatos tudnivalókban is segítséget tudnak majd nyújtani.
Az utolsó téma a honlap minél előbbi beüzemelése volt. Az oldal szerkezetileg és kinézetre jó, már “csak” tartalommal kell megtölteni, melynek technikai részleteiben Hödl Emil Viktor felajánlotta a segítségét.
Legközelebb március 22-én lesz megbeszélés.